+420 603 884 044

office@akzizka.cz

OBCHODNÍ PODMÍNKY

I. VYMEZENÍ POJMŮ

Smluvní strany rozumí pod níže uvedenými pojmy následující:

  1. Obchodní podmínky – tyto obchodní podmínky

  2. AK Žižka – Mgr. Petr Žižka, LL.M., Advokátní kancelář, IČO: 04848993, DIČ: CZ8801152206, se sídlem Sedláčkova 16, Plzeň 310 00

  3. Klient – osoba, která uzavřela s AK Žižka smlouvu o poskytování právních služeb

  4. Smluvní strany – AK Žižka a Klient

  5. Objednávka – objednávkový formulář vyhotovený AK Žižka označený jako objednávka, který obsahuje podstatné náležitosti Smlouvy a podpis Klienta.

  6. Smlouva – smlouva o poskytování právních služeb uzavřená mezi AK Žižka a Klientem, jejíž obsah je určen Objednávkou a Obchodními podmínkami

  7. Občanský zákoník – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění

  8. Zákon o advokacii – zákon č. 85/1996 Sb., o advokacii, v platném znění

  9. Advokátní tarif – vyhláška Ministerstva spravedlnosti č. 177/1996 Sb., o odměnách advokátů a náhradách advokátů za poskytování právních služeb (advokátní tarif), v platném znění

  10. Etický kodex advokáta – usnesení představenstva České advokátní komory č. 1/1997 věstníku ze dne 31. října 1996, kterým se stanoví pravidla profesionální etiky a pravidla soutěže advokátů České republiky (etický kodex), v platném znění

  11. Zákon o ochraně osobních údajů – zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění

  12. Nařízení GDPR – Nařízení EU č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)

II. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

  1. Obchodní podmínky upravují uzavírání smlouvy a vzájemná práva a povinnosti mezi smluvními stranami. Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy.

  2. Všechny vztahy vzniklé ze smlouvy se řídí pouze těmito obchodními podmínkami, a použití jakýchkoli jiných obchodních podmínek je vyloučeno.

  3. Pokud se v písemné smlouvě nebo Objednávce objeví ustanovení odlišná od těchto obchodních podmínek, mají přednost ustanovení písemné smlouvy, popř. Objednávky.

  4. Pokud nebude stanoveno Smlouvou či Obchodními podmínkami jinak, pak se právní vztahy mezi Advokátní kanceláří Žižka a klientem řídí platnými právními předpisy, zejména Občanským zákoníkem, Zákonem o advokacii, Advokátním tarifem a Etickým kodexem advokáta.

III. PŘEDMĚT SMLOUVY A DOBA TRVÁNÍ SMLOUVY

  1. Na základě uzavřené smlouvy se AK Žižka zavazuje poskytovat klientovi právní služby specifikované v objednávce. Klient se na oplátku zavazuje zaplatit odměnu AK Žižka podle dohodnutých podmínek uvedených v objednávce a těchto obchodních podmínkách.

  2. Okamžik platnosti a účinnosti smlouvy: Smlouva nabývá platnosti a účinnosti v okamžiku, kdy Klient svým podpisem potvrdí Objednávku. Toto pravidlo neplatí, pokud je smlouva uzavřena jinak než na základě objednávky.

  3. Doba trvání smlouvy: Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou a zahrnuje i právní služby, které AK Žižka případně poskytl klientovi před podpisem objednávky.

  4. Poskytovatelé služeb: Služby mohou být poskytovány advokáty, advokátními koncipienty nebo jinými pověřenými zaměstnanci AK Žižka.

  5. Ukončení smlouvy: Smlouva může být ukončena z následujících důvodů:

    • Písemnou výpovědí od kterékoliv smluvní strany, s výpovědní dobou 1 měsíc.

    • Písemnou výpovědí ze strany AK Žižka bez výpovědní doby v případě narušení důvěry, neposkytnutí součinnosti, nezaplacení odměny nebo porušení pokynů klienta.

    • Písemnou dohodou s účinností k poslednímu dni měsíce.

    • Z důvodů stanovených v Občanském zákoníku nebo v Zákoně o advokacii.

  6. Bezodkladné záležitosti: Klient se zavazuje sdělit AK Žižka, zda žádá poskytnutí dalších úkonů z důvodu, že se jedná o záležitosti, které nesnesou odkladu. Pokud klient nesdělí, že na provedení trvá, považuje se to za záležitost, která odklad snese.

  7. Závěrečné vypořádání: Ke dni ukončení smlouvy provedou smluvní strany závěrečné vypořádání. AK Žižka vrátí klientovi listinné dokumenty vyžádané klientem, které jsou v dispozici, a klient zaplatí odměnu za právní služby poskytnuté až do dne ukončení smlouvy.

IV. PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

  1. Závazek dodržování právních a stavovských předpisů: AK Žižka se zavazuje, že při plnění povinností dle smlouvy bude dodržovat platné právní a stavovské předpisy.

  2. Postup podle pokynů klienta: AK Žižka se zavazuje, že při plnění povinností dle smlouvy bude jednat v souladu s pokyny klienta. Klienta také řádně informuje o postupu v jeho věci a o skutečnostech potřebných pro další pokyny. AK Žižka může vyžádat písemný souhlas klienta s předchozím pokynem. Od pokynů klienta se AK Žižka může odchýlit pouze v případě neodkladné záležitosti a za podmínky, že takové odchýlení je v zájmu klienta a nelze včas získat jeho souhlas.

  3. Důvěrnost dokumentů a informací: AK Žižka se zavazuje, že všechny dokumenty a informace získané na základě činností dle smlouvy považuje za důvěrné a neposkytne je třetím osobám bez písemného souhlasu klienta.

  4. Spolupráce klienta: Klient se zavazuje spolupracovat s AK Žižka tím, že poskytne včasné, pravdivé, úplné a přehledné informace a předloží veškeré listiny a další podklady potřebné pro řádné plnění povinností dle smlouvy. AK Žižka nenese odpovědnost za vady poskytnutých právních služeb, které vzniknou porušením klientových povinností uvedených v předchozí větě.

  5. Tým pro plnění povinností: AK Žižka vyčlení odpovídající počet zaměstnanců pro plnění povinností dle smlouvy. Advokát se může nechat zastoupit jiným advokátem i bez souhlasu klienta. Tým AK Žižka může být na žádost klienta nebo s jeho souhlasem rozšířen o třetí osoby (např. znalce, daňového poradce apod.), kteří poskytují jiné než právní služby.

  6. Písemná komunikace: Veškeré informace, oznámení, žádosti, pokyny, zprávy nebo jiná sdělení na základě této smlouvy si budou smluvní strany předávat v písemné formě. Doručení může probíhat e-mailem, poštou, datovou schránkou nebo osobně, a tato doručení se považují za řádná. Výjimkou jsou situace, kdy je podávána výpověď ze smlouvy nebo kdy jsou vystavovány faktury a další dokumenty – tyto musí být doručeny v originálním vyhotovení.

  7. Použití jako reference: Klient souhlasí s tím, že AK Žižka může použít informaci o poskytnutých právních službách pro klienta jako referenci při nabízení svých právních služeb na webových stránkách nebo v prezentačních materiálech.

V. ODMĚNA A PLATEBNÍ PODMÍNKY

  1. Klient se zavazuje, že za poskytnutí právních služeb v rozsahu sjednaném dle objednávky zaplatí AK Žižka následující odměnu (dále jako „Odměna“):

    • Smluvní časová odměna: Klient může volit smluvní časovou odměnu ve smyslu ust. § 4 odst. 1 a 2 Advokátního tarifu. Tato odměna je sjednána dle objednávky za hodinu poskytování právních služeb. Poskytované právní služby budou účtovány v poměrné výši takto sjednané odměny za každých započatých 15 minut.

    • Paušální měsíční odměna: Klient má také možnost sjednat paušální měsíční odměnu ve výši dle objednávky.

    • Odměna stanovená pevnou částkou: Klient může zvolit odměnu stanovenou pevnou částkou, která je sjednána dle objednávky.

    • Jiný způsob sjednané odměny: Kromě výše uvedených možností může být odměna sjednána dle objednávky i jiným způsobem.

  2. Odměna stanovená podle objednávky a prvního odstavce těchto obchodních podmínek zahrnuje veškerý čas související s činností advokátů, advokátních koncipientů nebo jiných pověřených zaměstnanců AK Žižka pro klienta. Telefonáty advokátů, advokátních koncipientů nebo jiných pověřených zaměstnanců AK Žižka s klientem, které mají čistě organizační charakter a nepřesahují délku hovoru 10 minut, nebudou klientovi účtovány. Telefonické konference a právní služby poskytované telefonicky, které mají délku hovoru delší než 10 minut, budou klientovi účtovány v poměrné výši za každých započatých 15 minut hovoru. Administrativní úkon organizačního charakteru zasílaný Klientovi především prostřednictvím e-mailu, jako např. zaslání sdělení soudu či jiného správního orgánu, bude Klientovi účtován částkou ve výši 100 Kč (slovy jedno sto korun českých) za každý takový úkon.

  3. Pokud předpokládaný čas poskytovaných právních služeb překročí stanovený rozsah, klient se zavazuje zaplatit standardní hodinovou sazbu dle objednávky za služby poskytnuté nad tímto předpokládaným rozsahem, a to bez dohodnutých slev.

  4. Všechny částky stanovené nebo vypočtené na základě smlouvy jsou uvedeny bez zákonné sazby daně z přidané hodnoty (DPH).

  5. Klient se zavazuje složit zálohu na odměnu za poskytnutí právních služeb ve výši sjednané dle objednávky do 15 dnů ode dne uzavření smlouvy.

  6. Odměna za poskytnutí právních služeb bude Klientovi vyúčtována fakturou, která splňuje požadavky daňového dokladu podle platných právních předpisů. Na žádost Klienta bude k faktuře přiložen seznam poskytnutých právních služeb včetně jejich časové náročnosti. Seznam obsahuje datum činností a jejich stručný popis. Splatnost faktury je 14 dní od jejího doručení. Odměna za poskytnutí právních služeb bude účtována v českých korunách, pokud se Smluvní strany nedohodnou jinak. Klient provede platbu na bankovní účet AK Žižka stanovený v předmětném daňovém dokladu.

  7. Pokud Klient nesplní úhradu jakéhokoliv finančního plnění vůči AK Žižka včas, má AK Žižka právo pozastavit veškerou činnost, kterou je povinna vykonávat pro Klienta dle Smlouvy.

  8. Pokud faktura vystavená AK Žižka nesplňuje náležitosti daňového dokladu nebo pokud klient nesouhlasí s vyúčtováním právních služeb uvedených ve faktuře, má klient povinnost uplatnit své výhrady písemně u AK Žižka nejpozději do 10 dnů od doručení faktury. Pokud tak neučiní, nebo pokud fakturu uhradí, uznává správnost a oprávněnost fakturované částky. V případě, že klientova výhrada je oprávněná a byla uplatněna včas, původní lhůta splatnosti vadné faktury se přeruší dnem, kdy klient písemně uplatnil své výhrady u AK Žižka s tím, že nová lhůta splatnosti začne běžet ode dne doručení nově vyhotovené opravné faktury.

  9. V případě prodlení Klienta s uhrazením Odměny za poskytnutí právních služeb či jiných plateb může AK Žižka požadovat po Klientovi také zaplacení úroku z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení.

  10. Smluvní strany se dohodly na tom, že v případě, kdy AK Žižka bude zastupovat Klienta v řízení před soudem nebo jiným orgánem a Klientovi bude v tomto řízení přiznána náhrada nákladů řízení, AK Žižka bude v takových případech náležet kromě Odměny i částka odpovídající nákladům řízení za právní zastoupení přiznaným Klientovi na základě rozhodnutí soudu či jiného orgánu nad rámec odměny sjednané ve Smlouvě a Obchodních podmínkách.

VI. HOTOVÉ VÝDAJE A KONPENZACE ZA PROMEŠKANÝ ČAS

  1. Vedle odměny za poskytování právních služeb může AK Žižka klientovi účtovat také hotové výdaje a náklady spojené s poskytováním právních služeb. To zahrnuje soudní a jiné poplatky, znalecké posudky a odborná vyjádření, překlady do angličtiny nebo jiných jazyků a to včetně DPH.

  2. Klient se zavazuje uhradit AK Žižka hotové výdaje a náklady bez ohledu na dohodnutou splatnost honoráře za poskytnutí právních služeb. Tuto platbu je klient povinen provést neprodleně poté, co AK Žižka tyto výdaje a náklady vynaloží. Faktura za hotové výdaje či náklady bude klientovi vystavena AK Žižka.

  3. Každý hotový výdaj či náklady přesahující částku 3.000,- Kč (slovy: tři tisíce korun českých) může AK Žižka účtovat Klientovi pouze v případě, že byly Klientem předem schváleny písemně, a to i prostřednictvím elektronické pošty. Klient tímto dává souhlas s tím, že mu AK Žižka může účtovat jakýkoliv hotový výdaj či náklady, které dosáhnou maximální částky 3.000,- Kč (slovy: tři tisíce korun českých), jedná-li se o hotový výdaj či náklady související s poskytovanou právní službou a považuje-li AK Žižka tento hotový výdaj či tyto náklady za nutné nebo vhodné.

  4. AK Žižka má nárok na náhradu za čas promeškaný v souvislosti s poskytováním právních služeb. Tato náhrada činí 800 Kč za každou i jen započatou hodinu, a to v souladu s advokátním tarifem (i) při úkonech prováděných advokáty, advokátními koncipienty i dalšími zaměstnanci AK Žižka v místě, které není sídlem AK Žižka, (ii) za čas strávený na cestě za klientem nebo na jednání ve věci klienta a (iii) za promeškaný čas z důvodu zpoždění při zahájení jednání před soudem nebo jiným orgánem, pokud toto zpoždění činí více než 30 minut.

VI. HOTOVÉ VÝDAJE A KONPENZACE ZA PROMEŠKANÝ ČAS

  1. Vedle odměny za poskytování právních služeb může AK Žižka klientovi účtovat také hotové výdaje a náklady spojené s poskytováním právních služeb. To zahrnuje soudní a jiné poplatky, znalecké posudky a odborná vyjádření, překlady do angličtiny nebo jiných jazyků a to včetně DPH.

  2. Klient se zavazuje uhradit AK Žižka hotové výdaje a náklady bez ohledu na dohodnutou splatnost honoráře za poskytnutí právních služeb. Tuto platbu je klient povinen provést neprodleně poté, co AK Žižka tyto výdaje a náklady vynaloží. Faktura za hotové výdaje či náklady bude klientovi vystavena AK Žižka.

  3. Každý hotový výdaj či náklady přesahující částku 3.000,- Kč (slovy: tři tisíce korun českých) může AK Žižka účtovat Klientovi pouze v případě, že byly Klientem předem schváleny písemně, a to i prostřednictvím elektronické pošty. Klient tímto dává souhlas s tím, že mu AK Žižka může účtovat jakýkoliv hotový výdaj či náklady, které dosáhnou maximální částky 3.000,- Kč (slovy: tři tisíce korun českých), jedná-li se o hotový výdaj či náklady související s poskytovanou právní službou a považuje-li AK Žižka tento hotový výdaj či tyto náklady za nutné nebo vhodné.

  4. AK Žižka má nárok na náhradu za čas promeškaný v souvislosti s poskytováním právních služeb. Tato náhrada činí 800 Kč za každou i jen započatou hodinu, a to v souladu s advokátním tarifem (i) při úkonech prováděných advokáty, advokátními koncipienty i dalšími zaměstnanci AK Žižka v místě, které není sídlem AK Žižka, (ii) za čas strávený na cestě za klientem nebo na jednání ve věci klienta a (iii) za promeškaný čas z důvodu zpoždění při zahájení jednání před soudem nebo jiným orgánem, pokud toto zpoždění činí více než 30 minut.

VII. PRÁVA KLIENTA Z VADNÉHO PLNĚNÍ ADVOKÁTA

  1. Klient svá práva z případného vadného plnění může uplatnit vůči advokátovi v souladu s ust. § 1914 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

  2. Klient bere na vědomí, že v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je v případě sporu klienta s advokátem subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Česká advokátní komora.

VIII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ KLIENTA

  1. Ochrana osobních údajů Klienta je řešena v dokumentu „Zpracování osobních údajů (GDPR)“, který je dostupný na webových stránkách AK Žižka na https://www.akzizka.cz/gdpr/.

IX. KONTAKTNÍ ÚDAJE A DORUČOVÁNÍ

  1. Kontaktními údaji AK Žižka pro doručování písemností, a to i prostřednictvím elektronické pošty, jsou:

    • Adresa: Sedláčkova 209/16, 301 00 Plzeň

    • Kontaktní e-mail: office@akzizka.cz

    • Kontaktní mobilní číslo tel. +420 604 289 144

    • Datová schránka: 855qys7

  2. Kontaktní údaje Klienta pro doručování písemností, a to i prostřednictvím elektronické pošty, jsou uvedeny v Objednávce.

  3. V případě, že by kterákoliv Smluvní strana měla v úmyslu změnit adresu pro doručování či kteroukoliv kontaktní osobu, písemně to oznámí druhé Smluvní straně.

  4. Klient bude veškeré své pokyny udělovat AK Žižka prostřednictvím kontaktních osob uvedených v odstavci 1 tohoto článku těchto Obchodních podmínek. AK Žižka může požádat příslušnou kontaktní osobu Klienta o písemné potvrzení uděleného pokynu a Klient se zavazuje svůj pokyn bez zbytečného odkladu písemně potvrdit. V takovém případě je pokyn udělen až písemným potvrzením Klienta.

X. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Klient prohlašuje, že byl ze strany AK Žižka informován o svých povinnostech povinné osoby uvedené v § 2 odst. 1, písm. g) ze zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti, v platném znění, zejména o své oznamovací povinnosti vyplývající z ust. § 18 tohoto zákona.

  2. Veškeré změny Smlouvy nebo Obchodních podmínek musí být vyhotoveny písemně a podepsány oběma Smluvními stranami. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Obchodních podmínek.

  3. Smluvní strany se zavazují, že v případě sporu, který vznikne z této Smlouvy nebo v souvislosti s ní, se nejprve pokusí o vyřešení tohoto sporu smírnou cestou, popř. mediačním jednáním, a teprve v případě neúspěchu uplatní své sporné právo v soudním řízení.

  4. Pokud je nebo se stane některé z ujednání Smlouvy nebo ustanovení Obchodních podmínek neplatným či neúčinným, neplatnost nebo neúčinnost takového ustanovení nebude mít za následek neplatnost Smlouvy nebo Obchodních podmínek jako celku ani jiných ujednání Smlouvy nebo ustanovení Obchodních podmínek, pokud je toto neplatné či neúčinné ujednání nebo ustanovení oddělitelné od zbytku Smlouvy nebo Obchodních podmínek. Smluvní strany se zavazují takové neplatné či neúčinné ujednání nebo ustanovení nahradit novým platným a účinným ujednáním nebo ustanovením, které svým obsahem bude co nejvěrněji odpovídat podstatě a smyslu původního ujednání nebo ustanovení.